Рожева стрічка — символ, який використовується для інформування суспільства про проблему раку грудної залози. Стрічку носять на одязі чи на сумці, причому не тільки жінки, а й чоловіки, зображують на плакатах, на сувенірній благодійній продукції.
Ідея використати рожеву стрічку в кампанії проти раку молочної залози належить Евелін Лаудер — американській бізнес-леді та відомій філантропині. Саме вона зі своєю товаришкою 1992 року, аби започаткувати просвітницьку роботу про захворювання на рак, створили перехрещену рожеву стрічку. А за чотири роки до того Евелін поставили діагноз — рак грудей, який успішно прооперували та пролікували. Разом зі своїм чоловіком Леонардом Луадером, який обіймав посаду президента у відомій компанії матері — Есті Лаудер, Евелін почала продавати косметику з рожевою символікою. Гроші з продажу ішли на дослідження раку молочної залози. 1993 року Евелін Лаудер заснувала Фундацію з дослідження раку грудної залози (Breast Cancer Research Foundation). На вебсторінці Фундації зазначено, що за часу заснування вони профінансували майже 11 млн. годин досліджень.
Сьогодні, у Всеукраїнський день боротьби із захворюванням на рак грудної залози, ще раз за допомогою рожевої стрічки привертаємо вашу увагу до цієї проблеми і нагадуємо, що рання діагностика рятує життя.
Проте, за даними Міністерства здоров’я України, ранні стадії раку (I-II) діагностуються у 76% випадків і майже четверть пацієнтів звертаються до медиків на запущених стадіях. Водночас на I стадії лікування є ефективним для 95% жінок, на II стадії — для 80%, на III — для 50% жінок. Саме на ранніх стадіях хвороба протікає майже безсимптомно, і діагностувати її можна лише під час обстеження.
Запитайте себе: коли ви востаннє були у мамолога?!
Адреси скринінгових центрів на Львівщині, де за скеруванням сімейного лікаря можна зробити мамографію, ТУТ.
Бережіть себе і будьте здорові!